Thursday, October 22, 2009

Laksa Penang


Maafkan saya kerana sudah terlalu lama tidak menulis di blog. Ada beberapa hal dan masalah yang datang bertimpa-timpa yang menyebabkan saya tidak berkesempatan untuk kemaskinikan kandungan blog ini.

Bagaimanapun kali ini tajuk utama kita ialah salah satu makanan kegemaran saya. Laksa Penang atau Penang Asam Laksa. Memang bunyinya pun dah buat kita berselera. Istimewanya Laksa ini bukan sahaja rasanya yang enak dan segar tetapi juga ramuannnya yang semuanya sihat-sihat belaka. Laksa, Ikan, ulam-ulaman, nenas, bawang , timun mengandungi sumber karbohidrat, protien, vitamin dan zat galian yang diperlukan untuk badan. Laksa pun tak terlalu heavy seperti nasi lemak, mee goreng dan lain-lain. Pendek kata laksa Penang memanglah makanan yang sesuai bagi orang yang ingin mengurangkan berat badan. Ianya ringan dan sedap tapi mengenyangkan.

Bila sebut tentang Laksa ini, salah satu tempat yang mempunyai laksa yang sedap ialah Laksa Shack. Laksa Shack merupakan kedai laksa speciality. Disini bukan je ada Laksa Penang, Tapi juga berjenis-jenis Laksa yang lain seperti Laksa Sarawak, Laksa Johor , Laksa Thai dan lain-lain. Pendek kata jika nak rasa laksa-laksa yang lain, datang saja ke Laksa Shack.

Harganya pula mungkin mahal sedikit tapi kuah laksa ni memang terangkat.

Kedai Laksa Shack ini ada terdapat di pasaraya atau pusat membelibelah seperti di Midvalley, Giant Kelana Jaya dan Pavillion.

Tempat-tempat lain yang turut menghidangkan Asam Laksa yang sedap ialah di Madam Kwan (Midvalley), Cafe di Tgkt3 Jayajusco Midvalley dan Little Penang Midvalley Kuala Lumpur.

Jadi sehingga kita berjumpa lagi dalam blog Nak makan apa, saya ucapkan Selamat menjamu selera.

No comments:

Post a Comment